- Nadaljevanje uvodnih dveh blogov JONA GRE V NINIVE ter ČIVKI O HOJI S KRISTUSOM. Brez študija teh dveh bodo tukaj obravnavane teme težje sprejemljive novemu obiskovalcu.

- Lotevali se bomo stvari, ki jih iskalec/vernik ne opazi, ali pa razume po svoje, ne po Božje.

- Iskrene duše vabljene h komentiranju in s tem oblikovanju bloga.

- Naslovna slika zgoraj: spovednica, v kateri se je spovedovala tudi sveta Favstina Kowalska (KLIKNI). Foto: naš hieronim.

sobota, 2. december 2017

14. Razlaga prvega pravila svetnikov:
"… se umakni …"

3 od 4: brezmejna potreba Božjih duš po umiku od sveta h Gospodu
in neznanje cerkvenih voditeljev glede tega

2.12.2017, sob.

Samo en vzrok je, da o UMIKU ne bom pisal do konca PRIHODNJEGA leta: da se tisti med vami, ki berete, a šele začenjate zoreti, ne zdolgočasite.

Tretji delež na to temo bo zelo poveden, precej v srce butajoč. Kajti dva velika svetnika nam bosta odkrila nekaj svoje najskritejše intime: brezmejni gon po UMIKU h Gospodu, kadar je to le možno, v vsakdanjih okoliščinah.

Sveti Janez Marija Vianej



V knjižici njegovega življenjepisa, tehnično sicer zelo površni, a vsebinsko dušo skrajno razveseljujoči, z naslovom: ARŠKI ŽUPNIK (Ognjišče, Koper, 2009), lahko beremo oz. razberemo (smiselno ponekod priredil in komentiral jona):

- Kanonik je pripovedoval, kaj mu je povedal svetniški župnik: ''O, kako si želim, da bi se mogel izgubiti in se najti edino v Bogu!''

- Vianej je neprestano dvigal svojega duha k Bogu. Bil je zatopljen v Boga. To je svetniška navada, katero si je PRIDOBIL.

- Vse življenje si je želel SAMOTE, da bi se mogel popolnoma posvetiti molitvi in premišljevanju Božjih reči.

- Ko mu množica romarjev ni več dopuščala, da bi se potapljal v svoje dolge molitve, je zjutraj izbral predmet za premišljevanje in potem nanj navezal delo vsega dneva.

- Vianeja je mučila silna želja po SAMOTI. 41 let je ostal Vianej v arški župniji, a ves čas proti svoji volji. Dejal je: ''Od enajstega leta dalje prosim ljubega Boga, da bi smel živeti v SAMOTI, a moja prošnja ni bila nikdar uresničena.''

- Nenehno je hrepenel po skritem kotičku, kjer bi pred Bogom objokoval svojo bedo.

- Najhujša možna usoda zanj je bila misel, da bi umrl kot župnik. Govoril je, da še noben svetnik ni umrl kot župnik. Na vsak način je čutil, da potrebuje SAMOTO in UMIK, da se pripravi na smrt in na Gospoda. A mu škofje niso dovolili. Škofje so se menjavali, sami odhajali v zaslužene penzije, Vianeju pa kljub nenehnemu prosjačenju niso dovolili, da bi se umaknil in do konca dozorel za Boga. To so počeli zaradi množic romarjev, od katerih ima Cerkev velike koristi.

- Njegovo globoko potrebo po času za UMIK, so začeli interpretirati kot 'skušnjave hudega duha'. Zaradi tega duhovnega neznanja vodilnega klera, narod še danes Vianeja pozna kot tistega svetnika spovednice, ki ga je hudič skušal, da se umakne v samoto. A prav ta diagnoza je hudičeva. Ker ni resnična.

- Zaradi tega je imel sveti Vianej ponavljajoče se hude notranje boje, večkrat je želel uiti, in v polsnu ponoči je sanjal, da hodi ''od trapistov do kartuzijanov, iščoč skritega kotička, kjer bi objokoval svoje revno življenje in se pokoril za svoje grehe.''

- Ker so mu to na vse možne lepe in grde način preprečili, je svojo smrt, ko je oslabel, pričakoval z nekaj strahu. Ni bil prepričan, ali je res pripravljen za Gospoda. Če pa bi mu dovolili pravočasen umik, bi smrt čakal v popolnem miru. Bog ve, v kakšnem stanju so jo pričakali tisti, ki so se igrali te igrice z njim, on pa jim je v pokorščini dopuščal?

- Ko so mu ploskali, je zdihoval: ''Zakaj, o Gospod, si me napravil za igračo vsemu svetu? Vsi Tvoji služabniki lahko živijo v miru pred ljudmi, samo jaz ne smem.''

Malovredni teološki komentatorji paberkujejo, da so bile to preizkušnje iz nebes, da bi se Vianej s trpljenjem prečistil, a tale jona vam pove, kar je resnično:

Nerazsvetljeni škof, ki naj bi bil poln Svetega Duha in teološko nezmotljiv, mu je preprosto ukazal ostati v spovednici in sprejemati tisoče ljudi, ker je Cerkev od tega kovala dober dobiček. To je vse. In ti škofi, ki mu niso dali oddiha, so še danes v vicah, ter zdihujejo po vsaj najmanjšem mirnem kotičku v nebesih, a ga zanje ni, ker so svetnika zafrkavali, danes pa nihče ne moli zanje, ker nikomur ni mar zanje. Komu mar za tiste škofe? Kajti bili so v tako strahotnem teološkem neznanju, da so spregledali, da se je Jezus Gospod redno umikal v puste in zapuščene kraje, da je tam molil. To pomeni samo eno: uiti od ljudi. Če pa so to vedeli, in spregledali, so bili slabi ljudje. Zato se tudi vi bojte kogarkoli, ki vam onemogoča vsaj kratkih rednih umikov v samoto. Ponavadi so to tisti, ki so nam najbližji in imajo od nas koristi. Za lastne duše pa se ne menijo.

En tak primer nerazsvetljenega škofa, ki pa je k sreči zdaj končno spreobrnjen:

Toliko na kratko o svetem Vienaju, mučeniku po škofih. Zdaj pa pojdimo k naši Najsvetejši sestri Favstinki. Tudi njo ni v Cerkvi skoraj nihče razumel, in ona je hitro odšla Domov. Tudi ona je imela neizmerno potrebo po umiku od sveta. Ker ji to sprva ni bilo dano, je zelo trpela. Umika ji niti starši niso dovolili, ker je imela družina nekaj malih koristi od njenega dela. Ko pa je od doma ušla, ter končno prišla v samostan, je bil tam tak POSVETNI cirkus, da je hotela oditi, a jo je Jezus Gospod zadržal, in ji obljubil, da ne bo trajalo dolgo. In res, skupaj Sta storila, da je umrla, stara 33 let.

Sveta Favstina Kowalska



D. 175 Ko sem prišla iz spovednice, je neizrekljiva radost napolnila mojo dušo, tako da sem se UMAKNILA v samoten kotiček na vrtu, da bi se skrila pred sestrami in se z vsem srcem predala Bogu. Njegova navzočnost me je vso prevzela in v trenutku se je vsa moja ničnost potopila v Boga. V tem trenutku sem občutila oziroma razločila tri Božje Osebe, prebivajoče v meni. Mir moje duše je bil tako velik, da sem se sama sebi čudila, kako sem se mogla tako vznemirjati!

Komentar: to olajšanje je začutila potem, ko je končno naletela na enega duhovno dozorelega spovednika, ki jo je razumel in podprl. Pred tem pa je, enako kot sveta Terezija Avilska, neizmerno trpela od spovednikov brez vsakršnega duhovnega uvida. Zakrament spovedi torej ne deluje le 'po delu', mehansko, kot naj bi veljalo tudi za vse ostale zakramente. Brez Ljubezni namreč ni duhovnega uvida in mehanska dela niso enaka svetniškim.

D. 401 Dnevi doma, sredi velike družbe, so hitro minevali, ker me je vsakdo želel videti in z menoj spregovoriti nekaj besed. Pogosto sem naštela do 25 oseb. Zanimalo jih je moje pripovedovanje o življenju svetnikov. Zdelo se mi je, da je naša hiša res Božja hiša, ker smo vsak večer tu govorili le o Bogu. Ko sem zvečer, vsa utrujena od govorjenja, polna hrepenenja po SAMOTI in tihoti, UŠLA na vrt, da bi se mogla sama pogovarjati z Bogom, mi to ni uspelo, ker so takoj prišli moji bratje in sestre in me odpeljali s seboj v hišo.

D. 432 … Po takšni notranji molitvi čutim trdnost in moč za izpolnitev najtežavnejših kreposti, čutim odpor do vseh stvari, ki jih svet ceni, z vso dušo hrepenim po SAMOTI in tihoti.

D. 797 Gospod Jezus: ''… Vedi, da Moje oko z veliko pozornostjo spremlja vsak vzgib tvojega srca. Jemljem te v SAMOTO, da bi Sam oblikoval tvoje srce po Svojih prihodnjih namenih. ''

D. 801 Še danes sem šla h Gospodu na kratek obisk, preden sem legla. Moj duh je potonil v Gospoda kakor v moj edini zaklad, in moje srce si je za nekaj trenutkov odpočilo pri Srcu mojega Ženina. Prejela sem spoznanje, kako ravnati s svojim okoljem, in vrnila sem se v svojo SAMOTO. Zdravnik me je vzel v svoje varstvo. Okoli sebe vidim dobrohotna srca.

D. 808 Danes se nisem mogla udeležiti celotne svete maše. Bila sem le pri pomembnejših delih, a takoj po svetem obhajilu sem se vrnila v svojo SAMOTO. Nenadoma me je objela Božja navzočnost in v tem trenutku sem za hipec začutila Gospodovo trpljenje. Tedaj sem globlje spoznala delo Usmiljenja.

D. 811 Ko sem stopila v svojo SAMOTO, sem zaslišala besede: Vsako osebo, ki bo molila ta rožni venec, bom ob smrtni uri branil kakor Svojo čast. Ko bodo drugi molili ta rožni venec ob umirajočem, bo duša prejela obljubljeno odpuščanje. Ko ob umirajočem molimo ta rožni venec, se umiri Božja jeza in dušo objame brezmejno Usmiljenje ter se zaradi bridkega trpljenja Mojega Sina zganejo globine Mojega Usmiljenja.

Komentar: kot vidimo, je sestro Favstino nagovoril sam Bog Oče, četudi je to mnogim teologom skrajno sporno in celo heretično. A ni le ona poslušala Njegovega glasu in gledala Njegovo podobo. Takih ni malo. 

D. 826 Zdaj vidim, kako zelo bolniki potrebujejo molitev. Končno je bila kapela odprta. S težavo sem molila, ker sem se počutila zelo izčrpano, a takoj po svetem obhajilu sem se vrnila v svojo SAMOTO. Tedaj sem zagledala Gospoda, ki mi je rekel: …

D. 838 O neskončna večnost, ti boš osvetlila napore herojskih duš, ker te napore svet plačuje z nehvaležnostjo in sovraštvom. Take duše nimajo prijateljev - so osamljene. V tej SAMOTI se krepijo. Svojo moč črpajo le iz Boga, čeprav v ponižnosti, toda pogumno se upirajo vsem viharjem, ki udarjajo vanje. Neomajne so kakor hrasti, ki se dvigajo do neba. Skrivnost je v tem, da pri Bogu črpajo moč in imajo vse, kar potrebujejo zase in za druge. Nosijo svoje breme, toda znajo in zmorejo nase jemati tudi bremena drugih. To so svetlobni stebri na Božjih poteh. Sami živijo v svetlobi in razsvetljujejo druge. Sami živijo v višavah in znajo druge, manjše, napotiti in jim pomagati do teh višav.

D. 1062 Opravila sem uro češčenja kot zahvalo za podarjene mi Milosti in vso bolezen; tudi bolezen je velika Milost. Štiri mesece sem bila bolna, a se ne spominjam, da bi zgubila eno minuto. Vse za Boga in duše, povsod mu želim biti zvesta.
Med češčenjem sem spoznala vso skrb in dobroto, s katero me je Jezus obdajal in branil pred vsakršnim zlom. Posebej se Ti zahvaljujem, Jezus, ker Si me obiskoval v moji SAMOTI, in zahvaljujem se Ti, da Si navdihnil moje predstojnike, da so me poslali na zdravljenje. Podeli jim, Jezus, vsemogočnost Svojega blagoslova in poplačaj vse izgube zame.

D. 1200 Ko so me sestre ob prihodu pozdravile in me obdale s svojo prisrčnostjo, se je moje trpljenje POVEČALO. Hotela bi se skriti in se za trenutek v SAMOTI odpočiti, ostati sama … … Od ustvarjenih bitij ničesar ne zahtevam, z njimi se samo toliko družim, kolikor je nujno potrebno. Nikomur se ne bom zaupala - kvečjemu takrat, ko bo to potrebno za Božjo slavo. Moje druženje je z angeli.

D. 1330  O kako dobro je opravljati duhovne vaje pri najslajšem Srcu Mojega Boga. Sem v SAMOTI s svojim Ženinom in nihče me ne ovira v prisrčnem pogovoru z Njim.

D. 1699 
Samota - moji najljubši trenutki,
samota - toda vedno s Teboj, Jezus in Gospod.
Ob Tvojem Srcu mi prijetno mine čas,
saj ob njem moja duša najde počitek.

Ko je srce napolnjeno s Teboj in polno Ljubezni,
a duša plameni s čistim žarom,
takrat kljub največji zapuščenosti ne čuti samote,
ker počiva v Tvojem naročju.

O, samota - trenutki največjega druženja;
čeprav zapuščena od vseh ustvarjenih bitij,
se potapljam v morje Tvojega Božanstva
in Ti prijazno prisluhneš moji zaupni izpovedi.

Tare me preskakovanje moje duše od jokanja do klicanja: juheeej!!, ko berem te njene vrstice.

V enem od nedavnih Credov v Družini, je gospod Rebula citiral svetega patra Pija, če se prav spomnim: ''Čim prej, tem bolje!'' Kar pomeni: čim prej si zrel za Gospoda, tem bolje je, da odideš Domov, sicer te lahko čarovnica sveta spet ujame v svoje kremplje. Zaradi tega se svetniki niso obirali oditi Domov ob prvi priložnosti, ter ob vsakem UMIKU vsakega dne.

Kdor vse tole študira, da se mu oči solzijo, bo zmagal, le vztraja naj do konca.

Naslednjič pa o mističnih, nevarnih, zmotnih in grešnih straneh UMIKA. 





5 komentarjev:

  1. Hvaljen Jezus.

    Komentar bo tokrat v dveh delih, I. DEL:

    Veselje je brati o svetnikih, kako so se umikali, da se v polnosti posvete Gospodu. Hvala ti Jona, čez 14. šepet so to razodeli sv. Favstina, sv. Vianej in še omenjena sv. Terezija iz Avile, sledenja me je tudi pritegnila, saj je na polici že kar nekaj časa njena knjiga, še snažno bela, nepodčrtana z naslovom: Lastni življenjepis (v nadaljevanju LŽ) in tako smo včeraj nekaj ur prebile skupaj.

    Sveti nas učijo Poti, hvala Jim od srca, in tako se tudi mi navajamo, da nas privlačijo krepostna dela, dobre knjige, če se le ne vdajamo raztresenosti in drugim grdim navadam … Iz izkušnje povem, dlje ko tako živim, bolj si želim samote, in če me je včasih vznemirjalo, da sem kam šla in se družila z ljudmi, me že nekaj let ta misel kar zapahne in oveni. Tiho pa se veselim trenutkov, ko sem sama, da lahko počivam, molim in berem duhovne knjige in postorim tisto, kar je nujno za vzdrževanje gospodinjstva. In ja, je borba, da si to izborimo, nič ni na lahko in Gospodu hvala za to Milost in pomoč Njegovih, ker to ni možno samo po človeku.

    Življenjepis sv. Terezije iz Avile pa le vzemite v roke. Med naklonjenim branjem je prišla in zaznala sem, kako je živela, delovala, njena osebnost, kakšna je bila, ona je živa kot sveti vsi! In navdahnila je, da knjigo berem tudi svojim otrokom, posebno še, saj si je za pomočnika in posredovalca izbrala svetega Jožefa.

    Božja Previdnost jo je vodila in učila, tako je npr. ko je hudo zbolela, prišla tudi do svojega strica, vdovca, za katerega pravi, da je bil zelo razumem in kreposten mož. Ukvarjal se je z branjem dobrih knjig, pogovarjal pa se je večino Bogu in o ničevosti sveta. Ona pa mu je tam pa tam te knjige brala in tako začela še sama kazati zanimanje zanje. Takole pravi: »Vzljubila sem dobre knjige in črpala iz njih pogum in moč. Zlasti pisma svetega Hieronima so me tako spodbudila, da sem se odločila, da očetu razodenem svoj sklep.« Odločila se je namreč za redovništvo. (več o tem LŽ, 3. poglavje)

    Njeno spoznanje se je samo poglabljalo in takole zapiše v LŽ, 5. poglavje: »Jasno sem spoznala, da je TREBA PREZIRATI VSE, KAR JE ZAPISANO KONCU, dobrine, ki jih s tem pridobimo, pa so dragocene, ker trajajo večno.«

    Nadaljevanje sledi ...

    OdgovoriIzbriši
  2. II. DEL:

    Večalo pa se je njeno hrepenenje po samoti, tudi za časa bolezni. Takole se je pustila voditi Gospodarju njene duše, kot je sama poimenovala Boga: »Docela sem se bila vdala v Božjo voljo, celo za primer, če bi me bil Bog hotel pustiti v takem stanju za vedno. Če sem pa vendarle hrepenela po zdravju, je to bilo po mojem mnenju zato, da bi spet mogla V SAMOTI NOTRANJE MOLITI, kakor sem se bila naučila; v prostorih, namenjenih bolnikom, za to ni bilo priložnosti.« (LŠ, 6. poglavje)

    V istem poglavju pa med drugim zapiše: »HREPENELA SEM PO SAMOTI in rada govorila ter se pogovarjala o Bogu. Če sem našla koga, s komer sem se mogla tako pogovarjati, mi je bilo v večje veselje in razvedrilo kakor vse vljudnosti – ali bolje nedostojnosti – svetnih pomenkov. … Branje duhovnih knjig mi je bila največja blaženost.«

    Pretreslo me je vse tole, ker vsi sveti enako govorijo. Dobri zgledi navdihujejo dobre prakse in ljudje oživimo. Na nas je, da se pustimo navdušiti, če ne, smo mrliči, notranje mrtvi ljudje in to je žalostno.

    Kar je od Resnice, kali in živi naprej, le to je, da ne vemo, kdaj in kje vse bo pognalo Življenje.

    Hvaljen Jezus in Njegovi, svetniki, ki so bitke izbojevali in Gospodu skozi svojo karizmo slavo dali, v priklonu pred Vami, lidija.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pa to je TO! Pustiti se navdihniti po zgledu in besedah tistih, ki so na Poti pred nami, predvsem pa od svetnikov in Gospoda. Kaj sem že včeraj videl na TV, aja, džudo: ena svetovna prvakinja je govorila, kako so jo navdahnili njeni predhodniki. To je TO: ali se znaš čuditi, ali si za Božje radoveden, ali občuduješ svete in svetnike? Ali si Želiš Nebes, si želiš Boga? Če si na vsa ta vprašanja v hipu in z velikim veseljem odgovorite: DA!, boste vse to tudi sami bili in Srečali.

    Končna stopnja človekovega razvoja je: umikati se od sveta in vse bolj na Gospoda in nebesa po ljubeče misliti.

    Nekateri rečejo: "Tebe zanima to, mena pa drugo, onega pa tretje. Vse je enakovredno." Nak nak, prijatelj: ko je zima, vojna, bolezen, takrat je zanimanje za hrano, drva in molitev pomembnejše od zanimanja za umetnost, vesoljske dosežke, špekulativno teologijo, spletno druženje in avtomobilizem. Ko se gre zares, je najpomembnejša moč, vera, duhovno Znanje in seveda BOG.

    Kdaj pa se ne gre zares? Če mislite, da se vam ne gre zares, je hudič dobro opravil delo v vaši hiši.

    Ja, 'branje duhovnih knjig o Kristusovih najbližjih in njih poteh, je največja blaženost.' Tudi zame. In kot praviš, lidija, človek si mora to najprej ŽELETI, in si z leti to tudi IZBORITI. Kdor si to izbori, mu pomaga tudi Gospod, o čemer bomo pisali še v nadaljevanju. In takega tudi bližnji radi zapustijo, tako da ima vse več časa za Boga. S tem pa prihaja sposobnost reševanja duš za Gospoda. Tistih, ki se odzovejo, ki se dajo navdahniti.

    Ti si očitno po Božje navdahnjena, tehtnica pri tebi je potegnila močno na Božjo stran. Naj tu ostane za vekomaj.

    Čez pol ure bo sveta maša na TV, iz 'pudgurske' fare. Kar nekaj se je veselim. Pa 'nš' Zore je včeraj dobro mašo storil na Brezjah, in bil sem kar solzan, ko sem videl, kako so iz zemlje praskali okostja in svetinjice Romov, ki so jih pobili strahoviti narodni heroji in zajedalci. Eden od njih, največji ubijalec, tudi Romov, je bil desetletja praktično moj sosed. Miren možic, okoli bifeja je hodil, a ne preveč. Z očmi nenehno na preži. Prvi živi heroj v YU. Ko sem kasneje bral, kaj vse je počel in ukazal - sem sodijo tudi sveti Grozde in njegov kolega tisti dan, pa Romi, otroci - me začenja skrbeti, kaj bi kot mladostnik storil, ko bi to že takrat vedel. No, zdaj je pa v ... rokah, kajti sodil je nedolžne, a zdaj je sam sojen na kvadrat.

    Toliko, da ne bo kdo rekel, da danes se pa še ne gre zares. Vsak dan se gre zares, in prihaja polarni mraz. Kapa in šal bosta pomembnejša od telefončka. In umik h Gospodu je pomembnejši od vse praznične prazne žlahte.

    Pa Bog s teboj lidija, in vami.

    OdgovoriIzbriši
  4. hieronim piše:

    Ljuba samota !

    Hrepeneče pričakovanje umika v samoto postaja vse močnejše. Že samo opazovanje brezglave hitrosti okolice te nažene v 'bivak', kjer si lahko srečen, v družbi Najsvetejših, kjer je Mir in Ljubezen.
    V drobnih dnevnih molitvah Božjega Imena je vsa Milost, kjer je varno, kjer ni prostora za črnega in lahko le od daleč nevoščljivo opazuje, kajti LE V Gospodu je brezmejna Milostna Moč, ki se z vztrajnostjo le krepi.

    Težko je razumeti veličino Božjega Usmiljenja brez majhnosti, iskrenosti in Ljubezni. Hvala Vam vsem, ki nesebično in Ste edini, ki pomagate na Poti ! Od prijetnega Nemira zmanjka besed……

    Bog z vami vsemi !


    h.

    ps. sestra Favstina; D 2

    OdgovoriIzbriši
  5. Glavno, da se imaš fajn ...

    Duša pa je podobna od tistih 38.000 Cerkva, ki so Nauk zapustili, da po nekem 'navdihu' delajo po svoje, pri tem pa črtijo papeže, sv. Marijo in svetnike.

    Pazi torej, hudič te že ima ...

    In čas, da postaneš hieronim, je minil. Vrniti bo treba ime :)

    OdgovoriIzbriši


11.9.2018: Blog in komentiranje sta zaprta. Vesel študij!

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.