Sv. pater Pij: "Jezus nam v Evangeliju govori, da Nagrade ne dobi tisti, ki je dobro začel; niti tisti, ki je nadaljeval nekaj časa; ampak tisti, ki je vztrajal do konca."
- Nadaljevanje uvodnih dveh blogov JONA GRE V NINIVE ter ČIVKI O HOJI S KRISTUSOM. Brez študija teh dveh bodo tukaj obravnavane teme težje sprejemljive novemu obiskovalcu.
- Lotevali se bomo stvari, ki jih iskalec/vernik ne opazi, ali pa razume po svoje, ne po Božje.
- Iskrene duše vabljene h komentiranju in s tem oblikovanju bloga.
- Naslovna slika zgoraj: spovednica, v kateri se je spovedovala tudi sveta Favstina Kowalska (KLIKNI). Foto: naš hieronim.
nedelja, 10. december 2017
17. Razlaga prvega
pravila svetnikov:
"… ter tiho
in nežno poj sveto Ime …"
1 od
3: usodna razlika med glasno in tiho
molitvijo svetega Imena
slika: Getty images
10.12.2017, ned.
Ledena nedelja zjutraj. Naslednje dni pa bo spet odjuga.
Zavil sem noge v staro vojaško spalko in v mraku jutra začenjam s pisanjem.
Juhuhu!!
Nadaljujemo z razlago prvega pravila/vodila svetnikov:
1. Kadar je le možno, se umakni, ter
tiho in ljubeče ponavljaj (poj) Gospodovo sveto Ime. Pri tem imej željo, da Ga
veseliš.
Najprej povejmo, da lahko Gospodovo sveto Ime, ki je
Jezus Kristus, ponavljamo na več načinov:
- kot glasno skupinsko petje,
- kot glasno samostojno petje,
- kot polglasno samostojno
petje ali ponavljanje,
- kot skorajda neslišno petje
ali šepetanje,
- kot popolnoma neslišno
ponavljanje.
Slabe strani glasne
(skupinske) molitve/čaščenja
Vse religije ipd. učijo GLASNO skupinsko duhovno petje. Tisti,
ki poznajo Gospoda osebno in kot Osebo, pa vse molitve spremenijo v Gospodovo
sveto Ime. Zakaj je to tako, bomo pojasnili v nadaljevanju naših zapisov. Zdaj
pa k slabim stranem GLASNEGA petja Imena.
1. Če ne rasteš v razvoju Ljubezni do Gospoda, medtem ko
kličeš Njegovo sveto Ime (Rimljanom 10,13), POSTANEŠ VERSKI DEMON. Zakaj?
2. Obstajajo deli religij, ki častijo Gospoda kot Osebo,
a jim je domala prepovedana 'tiha molitev': samo glasno vzklikanje in plesanje
jim je dovoljeno. Zaradi tega mnogi postanejo demoni. Kljub temu, da v lastni
religiji poznajo velike svetnike in duhovne očete, ki so vse življenje Sveto
Ime ponavljali v TIHOTI. V čem je problem?
3. Problem se nahaja v tem: začetnik, ki bi bil le v
tihoti, bi tam le dremal in mislil na
neumnosti. Zato mora glasno peti in glasno moliti. Da je angažiran tudi z
glasom in stasom. A sčasoma to postane problem, ne več rešitev:
4. Ko si glasen, si kot na prednjem delu gledališkega
odra. V ozadju ostaja še veliko prostora
za nevidne 'prišepetovalce'. Ko torej glasno pojemo molitve in hvalnice, je
v ozadju odra še veliko prostora ZA NAŠE DRUGE MISLI IN SAMOOPAZOVANJA. Zato si dobro zapomnite: tisti, ki pojejo le glasno in na odru ali koru, ne molijo pa v
TIŠINI SAMOTE IN ODMIKA, zagotovo ne pridejo daleč na Poti, ampak ostanejo
pozunanjeni verniki, ki čistijo le zunanjo stran čaše, kot je opozoril Gospod
Jezus.
5. Bolj ko se spreminjamo
v Ljubezni do Gospoda, bolj se
spreminja tudi naša molitev. NE MOREMO VEČ MOLITI KOT PREJ. O tem jasno
piše sveta Favstina Kowalska Najsvetejša. In seveda pred njo sveta Tereza iz Avile.
In to je izkusil vsakdo, ki je rasel v Ljubezni do Gospoda.
Glasno in celo javno liturgično petje zato dušo pušča
prazno Luči, kar povedo tudi mnogi pevci na koru, ki jim je žal za izgubljene
svete maše, kjer so peli - ker ''nimajo nič od njih.'' Seveda to ni čisto tako,
a kdor glasno kokodaka, ne more Gospoda sprejeti v polni meri. Tudi sveta Favstina
je napisala, da klepetave sestre
redovnice ne bodo nikoli videle nebes.
6. Vsekakor je glasno petje nujno: pri skupinske čaščenju
in pri začetnikih na Poti (četudi so že starci). Ni res, da od petja na koru ne dobijo nič.
Dobijo sicer zelo malo Gospodove utehe v dušo, a veliko ENERGIJE, ki jo glasno
ali polglasno petje proizvaja. Ta energija poživlja, vendar je le materialni del človeka - dobijo jo tudi Indijanci, ki bobnajo in plešejo okoli ognja.
Božji del pa pride ob odsotnosti ega in v tišini duše. Tega pa glasnim nastopačom
manjka. Zato, kot sem povedal zgoraj, kljub umetelnemu popevanju pogosto postanejo demoni. Zgrajeni verski
demoni. Cerkve so jih polne.
7. Slaba stran glasnega popevanja, brez umikov v samoto
in tišino, je tudi v tem, da ko glasno pojemo, nas zagotovo kdo sliši in takrat
se naš mali-ego še KREPI. To je tisti šepetalec v ozadju. Če vzamemo manjšega
otroka, ki z vsem srcem glasno poje, v ozadju nima ničesar in je čist kot
angel; ko pa oseba postane izkušena, začne peti RUTINSKO, v ozadju pa opazuje
druge in samega sebe ali razmišlja o problemih oziroma željah. Kako bo imel
takšen človek kakšno duhovno korist od petja ali svete maše??
8. In glej ga zlomka: ko je nekje napaka, tam hudič začne
na kup nositi. Takšni ljudje so najprej peli, da bi druge veselili, ko pa je
odziv dober, začno peti ali govoriti zato, da
so sami zadovoljeni in čutno izpolnjeni. Posledično, če nimajo duhovnega
vodnika, ki POZNA Jezusa Gospoda osebno, postanejo še večji demoni. V cerkvi
krasno popevajo, ali pa javno poklekujejo in poljubljajo kipe, a le zato, DA JE
NJIM LUŠTNO IN DA SE POKAŽEJO PRED DRUGIMI, DA ONI NEKAJ SO. In ker hudič ne
spi, začno na kor hoditi zaradi druženja, občasnih čajev in palačink, piškotov,
predvsem pa zaradi skupnih potovanj zbora po okolici in svetu. Komu torej
služijo taki osebki? Služijo SEBI in soljudem,
NE PA GOSPODU.
Ker jih je napadla splošna krščanska duševna bolezen zamenjave Druge Jezusove Zapovedi s Prvo: namesto da najprej Ljubijo Gospoda, raje skušajo 'ljubiti' sebe in druge. Zato postanejo veliki potuhnjeni verski demoni. In ni jim
jasno, zakaj so v dušah nesrečni, ko pa so tako zelo pobožni. Zaradi teh
momentov so propadli celi deli sicer obetajočih religij ali disciplin. Kajti
hudič pri takih ne miruje, in IZGUBIJO pokorščino, ponižnost, čistost, sramežljivost
in skromnost, ter si v cerkvi pridobijo vstopnico za kasnejši pekel, ki se pa
bo začel že na Zemlji. Navzven svetniški, lepi, Božji in nasmejani, od znotraj
pa prešuštni.
Da se tega izognemo, je treba lepo poslušno sprejemati
Učenje tistih svetih duš, ki so v tišini
in umiku služili Gospodu. Kajti: Poti Domov se lahko naučimo le od tistih,
ki so sami uresničili Pot Domov in hojo s Kristusom.
Samota in umik, ter tišina
duha in duše, seveda skupaj z Ljubeznijo do Gospoda, v ozadju ne puščajo
prostora za potuhnjeni 'jaz'. Zato lahko le v tišini in občasni (a redni) samoti (p)ostanemo tisti
'otroci', katerih je Nebeško Kraljestvo. Seveda pa to ni tišina kamnov, tišina zenistov, ampak je v tej tišini duše
veliko veselje z Gospodom. In ko se te gromoglasne Tišine nabere, da nas skoraj
raznese, gremo ven, polni Boga, in
Ga glasno razglašamo. Kdor pa Ga le glasno razglaša, brez polnosti Boga V SEBI,
pa s svojim življenjem razglaša samega hudiča, četudi je sicer zelo cerkvena
duša.
Toliko na kratko o teh problemih na to nedeljo,
naslednjič pa o tem, zakaj je Sveto Ime najvišja
molitev, svetejša od najsvetejših religijskih ritualov. Pa čeprav župnik
pravijo, da pri kristjanih ni tako.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ob prebiranju 17. šepeta se mi je zazdelo, da je z razvojem molitve kot s človekom, ko je mlad, je običajno glasen, viden in slišen, s staranjem in spoznanji, pa se zunanji trušč umiri, izkušnje prečistijo in v tišini se marsikaj premelje.
OdgovoriIzbrišiSpomnim se zgodbe neke vernice, ki je še v nadebudnosti iskanja potrditve vere tekla vsak križec k župniku blagoslovit in se kdaj kar ob cesti pred kapelcami križala in klanjala. Začetek je že ok, a da to ne ostane dolga leta, desetletja ... kot je opisano v šepetu. Če je malo od znotraj, se nakranclja in odigra na zunaj. Problem nastane, ko se v to trdno verjame. Ko ni duhovnega vodnika, ki lahko zrcalo da, kje v resnici se duša kobaca.
Z zorenjem se umikamo v tišino in tam lahko poiščemo stik s svetimi in Jezusom, pozna se v vročem srcu. V tem lahko tudi odpremo srce Jezusu, kakršni smo, v bednosti, ničvrednosti. Je kotiček od vsega zunanjega zastrt in prostor izpovedi. Kadar pa nas tarejo zunanje situacije, se moramo krepiti v tem boju tesnob ali če smo s seboj vlekli navlako 'sebe' ter vse to odmisliti, odrezati in se samo ljubeče skoncentrirati na Jezusa ali na Njegovega svetega Doma, ki nam je blizu.
Najsvetejša v Dnevniku zapiše pretresljiv stavek D. 73: » Ko začutim, da trpljenje presega moje moči, se zatečem h Gospodu v najsvetejšem zakramentu in moj pogovor z Gospodom je globok molk.«
Slavimo Ljubezen svete Favstine žareče in Jezusa. V priklonu pred Vami, lidija.
Vesel sem tvojega zapisa: res, mlad človek mora ropotati in skakati, da mladika požene ven nad travo, potem pa se človek, ČE DUHOVNO RASTE, umirja, in 'šolske' molitve mu niso več zavetje.
OdgovoriIzbrišiIn dobro poveš; nekateri začetni nadebudneži k župniku prinesejo vsako figurico jaslic posebej blagoslovit, pa pomarančo za Miklavža, pa nove rat-kape za na kolesa avtomobila, ali karving smučke: naj bo Bog povsod z nami! Hehe, to seveda ni potrebno, kajti ko je Gospodu v našem srcu dopuščeno, da spregovori in Ga tudi poslušamo, je z nami vse čas in povsod.
Duhovni vodnik je VSE. Brez njega ne moremo spoznati ne sebe, ne Boga. Kajti v ključnih trenutkih rasti nam daje ključne informacije oziroma usmeritve. Ko pa je duša že zrelejša, in zna poslušati Gospoda v svojem srcu in svetih Knjigah na transcendenten način, jo bo Gospod vodil osebno.
Res, sveta Favstina udarja v srce, da je skoraj za umreti včasih. Bom v naslednjem zapisu tudi sam dodal eno tako pretresljivost, ki zrelega iskalca takoj z Gospodom dotakne.
In dojela si bistvo: ne moliti zase in svoje; ne častiti Gospoda samega; ne častiti svetnika samega, ampak LJUBEZEN MED NJIMA ČASTITI, to je zlata vstopnica za v nebesa.
Aleluja! Drži se tega Tira z vsem srcem, ne glede na preizkušnje življenja, ki pridejo vmes. In vedi: zvestim VSE vodi Gospod, kar pa nas ne odvezuje boja. Lep pozdrav.