Sv. pater Pij: "Jezus nam v Evangeliju govori, da Nagrade ne dobi tisti, ki je dobro začel; niti tisti, ki je nadaljeval nekaj časa; ampak tisti, ki je vztrajal do konca."
- Nadaljevanje uvodnih dveh blogov JONA GRE V NINIVE ter ČIVKI O HOJI S KRISTUSOM. Brez študija teh dveh bodo tukaj obravnavane teme težje sprejemljive novemu obiskovalcu.
- Lotevali se bomo stvari, ki jih iskalec/vernik ne opazi, ali pa razume po svoje, ne po Božje.
- Iskrene duše vabljene h komentiranju in s tem oblikovanju bloga.
- Naslovna slika zgoraj: spovednica, v kateri se je spovedovala tudi sveta Favstina Kowalska (KLIKNI). Foto: naš hieronim.
torek, 12. december 2017
18. Razlaga prvega
pravila svetnikov:
"… ter tiho
in nežno poj sveto Ime …"
2 od
3: ključna povezava med glasno in tiho molitvijo
12.12.2017, tor.
Danes je en mesec naših šepetov. Bralci ste vztrajni in nenehno po malem obiskujete vse tri jonove bloge. Obisk vseh treh skupaj bo proti koncu leta že okoli 30.000. Torej upanje, da ti zapisi dosežejo prihodnje svetnike v našem narodu, lahko živijo še naprej. Aleluja!
Nedelja je bila ledena, torek zjutraj je skoraj 15
stopinj C. Občasno udari veter s tako silo, da vse škriplje. Spomnil sem se uličnih
izganjalcev, šel ven, in ga v Imenu Jezusa Kristusa okregal, naj odneha. Po pol
minute je res odnehal, nastal je totalen mir, le nekaj kilometrov stran je še
šumelo. Kaj pa vem, a ljubi Gospod, hvala Ti, če se hecaš s to bedo od človeka!
Danes bomo pojasnili usodno povezanost med glasno in tiho
molitvijo. Prejšnjič smo razložili, da bolj ko je molitev glasna in rutinirana,
več je izza nje prostora za 'drugo misel', ki se je mnogi še zavedajo ne. Ta
'druga misel', ki je sanjarjenje v ozadju, nam preprečuje uresničenje Prve
Zapovedi:
Ljubi Gospoda, svojega Boga z vso silo, ki
jo imaš.
S to 'drugo mislijo' v sebi torej ne moremo postati čisti, Božji otroci. Kakšna pa je to sila, če je razklana na zunanje ropotanje
in istočasno notranje nezavedno premišljevanje česarkoli?? Tako pridemo do
ključne točke vseh religij in duhovnih disciplin:
Kako kontrolirati lasten um??
O našem umu smo že veliko pisali:
je kot hobotnica - um ždi v kontrolni sobi v glavi hobotnice, naši čuti pa so
kot njene lovke, na koncu katerih so kamere. In čuti pošiljajo posvetne podobe
režiserju umu, TA BEBEC PA SI VSE, KAR VIDI, TUDI ZAŽELI! Od tod izvira
predzadnja vrstica Očenaša o skušnjavi, za katero slišim, da jo želi sveti oče
Frančišek zdaj spremeniti, kar pa je neverjetna teološka napaka v vsakem oziru,
o čemer bo treba še spregovoriti. Današnje krščanstvo vse bolj na slab glas in
v bebavost postavlja vse naše patriarhe, očake in svetnike, lastnih Cerkvenih
2000 let, in kdor ima 5 minut časa, začenja slediti luteranskim 'navdihom', posledica
česar bo še katoliških 40.000 nominacij oziroma Cerkvenih sekt. In
papeži bodo storili, česar se najbolj bojijo. Nikarte!
Najprej petje,
potem tišina
Ta pisun tukaj je skozi dolga leta v neki drugi religiji
izkusil dva sistema molitve: eden je, da zgodaj zjutraj po umivanju tečeš v
dvorano in v zbranosti in tišini sediš eno uro, čemur sledi ena ura molitve. Sledi
ena ura čiščenja templja, in šele potem uboren zajtrk. Malo čez morje, pa je
bil drug sistem, kjer najprej stoje slabo uro poješ molitve, potem pa še slabo
uro sediš v tihi zbranosti. Pa seveda delo in obilen zajtrk.
Moram reči, da je razlika med tema dvema pristopoma
velika. Če iz postelje ven tečeš v osamljeno tihoto notranje molitve, te bo
hudo preganjal spanec, lakota, zmrznjenost in omotica. To je torej TEŽKA pot, četudi
zgleda lažja.
Če pa zjutraj najprej stoje glasno poješ molitve, dobiš
posebno ENERGIJO. O kakšni energiji govorimo, ve vsak iskren pevec: nekaj te
poživi. Ta energija ni Sveti Duh, če nismo svetniški, je pa nekaj podobnega: je
univerzalna ki ali chi energija, ki je materialne narave,
četudi se je ne vidi.
No, zdajle je pa spet veter v
zidove udaril - toliko o moji molitvi proti burji. Je tako tudi pri pastorjih?
Gremo naprej. Tako poživljen od stanja (premagaš
zaspanost) in petja (osvežen), potem sedeš v odmaknjenost notranje zbranosti,
in ta zbranost je od znotraj polna in žareča. Le umu ne smemo pustiti, da začne
sanjariti, kar po kakšnih 20 minutah vsekakor poskuša. ZATO SE MORAMO NENEHNO
VRAČATI NA OBJEKT NAŠE ZBRANOSTI. V primeru kristjana je to sveto Ime Gospoda
Jezusa Kristusa. Zakaj je Sveto Ime najvišja molitev pa napišemo v tretjem
zapisu tega dela.
No, to nenehno
vračanje na 'tarčo' naše molitve, je tisti DUHOVNI BOJ, ki ga mora
opravljati vsakdo od nas. Celo muslimani so od nekje pobrali idejo o tem boju s
samim seboj, a so jo pozunanjili v pobijanje nevernikov in ropanje vsega sveta.
To je seveda patološki boj, hudičev boj, pravi džihad pa je notranji boj s samim seboj: s svojim še
neuravnovešenim umom, neumnostmi in strastmi.
Kajti naš um ima vse kamere
obrnjene v svet, za kar pa ni sam kriv, kot očitno trdi papež Frančišek pri svojem
poskusu spreminjanja Očenaša, ampak je temu kriva skrajno zavajajoča Očetova
zunanja (materialna) energija, ki nas začara, čim odpremo oči in zijamo vanjo -
v materialni svet. Ali je otrok kriv, če je na mizi strup v obliki bonbončkov??
Ni otrok kriv, ker je prešibek, da bi vse vedel in znal, ampak je zunanji
materialni svet kriv, da je otrok zaveden. In kdo je naredil ta svet? Naredil
ga je Gospod Oče nebeški, a s svojo materialno
energijo, ki pa je za vsa bitja zelo skušnjavarska. Zato si mi sami
ne moremo pomagati, ker tudi nismo krivi svoje začaranosti. Dobili smo jo že s svojimi starši. Reši
nas torej lahko samo Milost. Začetek te odrešenosti je seveda v svetem krstu, a
če mu ne sledi zgoraj opisani NOTRANJI BOJ, bomo spet in spet padli, kajti Gospodova
čarovnica materialna energija je strahotno močna, domala nepremagljiva. Rešimo
se je edino le, če se popolnoma ZALJUBIMO v Gospoda - in Gospod pride, se nam
razodene in nas Odreši za večno.
A tej Milosti moramo, ko duhovno zorimo, iti naproti: začeti
se moramo učiti kontrole svojega uma. Običajen kristjan o tem NIMA
NIKAKRŠNEGA POJMA. Važno da je sit šunke in zadovoljen v postelji. Napreden
kristjan pa spozna, da nenehna molitev npr. Rožnega venca um umirja in
fokusira: iz Očetovega sveta prevare (materialnih začasnosti) gre zbranost
našega uma na Mati in Gospoda, ki je Jezus. Um moramo torej z nenehnim duhovnim
bojem
preklopiti na Božjo stran, in ga tam
utrditi.
Da iz živalskega postane Božji.
To storimo z lastno namero in trudom, čemur bo sledila
Božja pomoč v obliki tovrstne Milosti.
Alternativa
začetnemu glasnemu petju
Mnogi živite v okoljih, kjer glasno petje Božjih himen ni
zaželeno. Morda živite v bloku ali v hiši skupaj z neverniki (ateisti ali
muslimani, ipd.). Takrat morate glas stišati in peti tako, da sami sebe
slišite, kdo, ki bi stal nekaj metrov stran pa ne bi mogel več razločiti vaših
besed. Če tako molite z malo nižjim glasom in VIBRIRAJOČE, boste že po
nekaj minutah čutili priliv moči in osvežitve. Bolj 'grleno' ko molite ali
pojete, manj je tega. In bolj ko greste 'nizko', v srce ali trebuh, močnejše
je.
Po 5-20h minutah takšnega petja pa se napredni duhovni
učenci odenejo v tišino molitve ali že zrenja Gospoda. Takrat se Njegovo sveto
Ime ponavlja tako, da se ustnice premikajo za kakšno tisočinko milimetra, a
glasu ni nobenega. Vendar tudi to še ne bo zadosti. Kajti naš um bo v ozadju še
vedno skušal nesmiselne misli vrinjati, četudi čisto na drobno. Na primer,
opazovali boste SAMI SEBE in se veselili sladkosti in miru, kako zelo je VAM fletno. To je seveda znamenje hudiča, in učenec, ki na tej točki nima duhovnega
vodnika, samo sanjari svojo bebavo 'odrešenost', kajti v resnici služi hudim duhovom.
Navzven pa je 'sveti hudič'. To se
dogaja, ker želi SEBI ugodje, ne pa GOSPODU veselje in srečo. Če je torej že usmeritev bolna, tudi vsi ostali napori postanejo bolani.
'Prevarati'
lasten um v tihi molitvi
Zato moramo svoj lastni um prelisičiti: ko smo v tihoti,
naš prekleti prišepetovalec v ozadju sicer zelo utihne, ker bi bil sicer hitro
odkrit, a ne utihne povsem. Zato ga moramo zaposliti z izbranim
programom/mislijo. Ta misel je:
Ponavljaj Jezusovo Ime ČIM BOLJ NEŽNO!
Imamo energijo, imamo namen, imamo sveto Ime, imamo umik
in tišino, in zdaj potrebujemo še zadnjo zaposlitev uma: to je ta misel: NEŽNO! Ko tako storimo, in mislimo le
na to, da bi Gospoda veselili (ne pa sebe!!!) s čim večjo NEŽNOSTJO ponavljanja
Njegovega Imena, takrat nam v srcu zažari ogenj, ki se dvigne v naša usta, in
ven z vsakim neslišno izgovorjenim Imenom pride velika Ljubezen. Kot neka srčna žogica.
To ni več samo naša Ljubezen, ampak je najina Ljubezen med menoj in Jezusom
Gospodom. Enako je z imeni svetnikov, ki so nam zelo pri srcu.
Pa to še ni vse, a naj bo z danes dovolj. Vse napisano je
zelo lahko razumeti tistim, ki so že skušali poglobiti svojo molitev, ker se
trudijo naučiti izvajati Jezusovo Prvo Zapoved, KAKO LJUBITI BOGA Z VSO SILO, Z
VSEM, KAR SI. Kdor pa živi le od hrane, ne bo razumel ničesar, bo pa razumel
čez nekaj let.
Zunaj pa je mrtva tišina:
nobenega vetra ni več, samo tisti udarec je bil vmes. Gospod se heca z norcem.
Zdaj pa kar na
vadbo svetniške molitve.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Hvala za uvid Jona, kaj se vse med molitvijo dogaja, kakšne stranpoti in zmote prežijo na nas, na poti razvoja ljubeče tihe molitve. To je kot brušenje nekega mojstrstva. Sv. Terezija iz Avile je dolga leta zorela v izpopolnjevanju notranje molitve. Šepet te Božje besede, razvoja tihe molitve je kratko, ključno vodilo, ki meni zelo pomaga, ob odprtosti, iskrenosti in odločnosti, da s to molitvijo veselimo Gospoda ali kakšnega Njegovega, ki nam je blizu. Ne glede, kakšna 'burja' divja okoli nas takrat.
OdgovoriIzbrišiIz izkušenj pišem, da je tiho ljubeče izgovarjanje imen tistih svetih, ki jih je naše srce izvolilo, kot izmenjava toplih, srčnih impulzov. Ta izmenjava je hipna, resnična in se občuti v srcu. Takrat se zavemo, da so ob nas, ne le iz suhe vere, ampak iz ljubečega stanja srca, ki kdaj sproži tudi solze Milosti. A prvo je, da Jih mi veselimo in Jih Ljubimo, s kompletnim srcem. Kdor vse da, ga nima kaj več skrbeti …
Hvaljen Jezus in Njegovi, dogodki vsakdana so preplet marsičesa, a v srcu namera živi, da Gospoda in Njegove svete veseli. Je kot jedrno Življenje, zunaj katerega se sprega in izmenjuje življenje sveta. V priklonu pred Vami, lidija.
Hvala Bogu lidija, da Spoznavaš. Kajti molitev je mnogo vrst. Celo Rožni venec ali ponavljanje svetega Imena Gospodovega se lahko izvaja na mnoge mračne načine:
OdgovoriIzbriši- žaljivo,
- grešno,
- pohlepno,
- preračunljivo,
- mehansko - avtomatsko,
- nezbrano,
- z močjo,
- s ponosom,
- disciplinsko,
- asketsko ...
Vsi ti načini so ŽALJIVI do Gospoda, tudi molitve Rožnega venca zjutraj na radiu, ker so tako jeklenohladno mehansko brbljave. Poznam to: v hladnem jutru rezgetanje, da je čimprej konec in sledi zajtrk. To sem doživljal v templjih.
Samo ko je Ljubezen do Gospoda v molitvi, je molitev kot si pretresljivo zapisala:
"... izmenjava toplih, srčnih impulzov. Ta izmenjava je hipna, resnična in se občuti v srcu. Takrat se zavemo, da so ob nas, ne le iz suhe vere, ampak iz ljubečega stanja srca, ki kdaj sproži tudi solze Milosti. A prvo je, da Jih mi veselimo in Jih Ljubimo, s kompletnim srcem. KDOR VSE DA, GA NIMA KAJ VEČ SKRBETI …"
Gospod ni tako poceni, da bi se razodeval površnim ali brbljavim ali asketičnim vernikom, posvečencem in teologom. Ni šans: nobenemu od takih se NIKOLI ne razodene. Še posebej, če nihče od njih ne Služi Njegovemu svetemu, ampak hoče kar sam pritelovaditi do Gospoda, zato da bi nekaj veljal. Taki ne vidijo nebes, četudi jih pride sto duhovnikov in 10 škofov pokopati.
Amor vincit omnia: le Ljubezen do Gospoda, ki pa je skrita v srcu, pelje v Življenje. Vendar se ta ljubezen nikoli ne prebudi:
- če ne srečaš nekoga, ki Jo ima že zbujeno, in sta si naklonjena med seboJ;
- če živiš v grehu, tudi grehu žrtja mesa in pitja vina,
- najveČji greh pa je biti razklan na dvoje, na troje, kar pomeni, da nisi majhen otrok. Samo majhen otrok se z vso silo vrže v vse, kar počne, in zato je Gospod dejal, da je takih Nebeško Kraljestvo.
Preprostost, skromnost, poslušnost in pokornost Besedi, Služenje svetim in nenehen boj, da bi Ljubili Gospoda, ki je Kristus:
To je najkrajša pot Domov, ko smo Doma, četudi smo še tukaj.
To je Kristusov ŽIVI Evangelij.
Hvala Vama!