Sv. pater Pij: "Jezus nam v Evangeliju govori, da Nagrade ne dobi tisti, ki je dobro začel; niti tisti, ki je nadaljeval nekaj časa; ampak tisti, ki je vztrajal do konca."
- Nadaljevanje uvodnih dveh blogov JONA GRE V NINIVE ter ČIVKI O HOJI S KRISTUSOM. Brez študija teh dveh bodo tukaj obravnavane teme težje sprejemljive novemu obiskovalcu.
- Lotevali se bomo stvari, ki jih iskalec/vernik ne opazi, ali pa razume po svoje, ne po Božje.
- Iskrene duše vabljene h komentiranju in s tem oblikovanju bloga.
- Naslovna slika zgoraj: spovednica, v kateri se je spovedovala tudi sveta Favstina Kowalska (KLIKNI). Foto: naš hieronim.
sobota, 3. februar 2018
40. Trebalo bih …
ali ću
ćeš će po Cerkveno
Potem pa nekaj
Resničnih Besed
slika splet
3.2.2018, sob.
V majski št. Družine sem naletel na zapis o osrednjem gostu zlatega jubileja Cerkve dr.
Paulu M. Zulehnerju. Šele na wc-ju sem se, z močjo volje, po obrokih, prisilil
prebrati Štefaničev esej o predavanju tega izjemnega katoliškega intelektualca
in ni-da-ni-človeka. Govoril je o naših strahovih do migrantov; da je imel Bog
Jezus Kristus tudi svoje strahove; o vzrokih krčenja krščanstva v Evropi …
To so take razlage eminentnega mnogoznalca, da se človek
ne čudi, če krščanstvo spet postaja kletno društvo, katakombična skupinica. Ne
bom se ukvarjal z vsemi temi bulami, npr. da ima Bog svoje strahove (čeprav je
Bog Ljubezen, Ljubezen pa je nasprotje in izničenje strahu), niti ne bom
pojasnil, da tisti vojak ali alpinist, ki gre v boj ali steno popolnoma brez
strahu, skoraj zagotovo umre, in da je dobro imeti vsaj nekaj 'Božjega strahu'
v sebi …
Doktor Zulehner trdi, da je vzrok propadanja krščanstva v
Evropi razkol pred 500 leti, kar pa je zamaknjeno gledanje skozi premaknjeno
lečo: vzrok je v
stvareh, ki so se v Cerkvi dogajale stoletja pred tem, četudi je res, da se je lutrovstvo potem pokazalo
kot nenaden izbruh smrtonosnega raka. Resničen vzrok propadanja krščanstva je v
neizpolnjevanju Prve Božje zapovedi, oziroma popolnem neznanju, kako Ljubiti
Boga.
Pred 500 leti, ko je predojdipalni Luter začel svojo,
evropsko in Cerkveno kalvarijo, ki jo njegova duša doživlja še sedaj, je v Indiji živel človek, ki
je bil utelešenje Boga, a on tega ni nikoli priznal, kot tudi Gospod Jezus ni, ampak
sta oba trdila, da sta Očetova služabnika. No, ta sveti je učil in živel, kako se Ljubi Boga. O tem lahko še
danes beremo v zelo izdatnih knjigah, ki jih dobiš za nekaj evrov. V krščanstvu
pa se je ravno takrat začelo neizmerno klanje, brez popuščanja na obeh straneh.
A vzrok temu klanju je tisočletno stanje pred tem. Pa pustimo tudi to. Na koncu
članka so cvetice, ki jih bom malo pokomentiral, in upam da spoštovani gospod Juhant,
prijatelj dr. Zulehnerja, ne bo zaradi
tega odprto pismo pisal, ampak raje dobro premislil. Sicer pa rad berem in navijam
za njegova odprta pisma.
Zulehner navaja nekaj številk, v dokaz, kako se Evropa
ateizira. In pravi, da se pastorala na to spremembo ne zna odzvati. Govori
nekako takole:
Prva sprememba, ki jo bo v takih okoliščinah treba narediti, je
sprememba pogleda: nehati moramo šteti od 100 navzdol, ampak od 0 navzgor. Ker se
spet približujemo svetopisemski 'normalnosti', ki pomeni, da smo kristjani le
sol in kvas zemlje, ne pa moka in voda.
Tu se začenja slavni Titov 'trebalo bi, trebali bi': morali bi. 45 let smo poslušali prazne
govorance voditeljev Jugoslavije in republike Slovenije, in ves čas so govorili
le o tem, kako bi nekaj morali storiti, drugarice
i drugovi. Nikoli pa niso nakazali kakšne resnične rešitve in jo tudi izvedli.
Zato je Jugoslavija propadla. In enako se dogaja zdaj z našo Cerkvijo: polno
lepih, praznih in 'navdihujočih' besed, izza njih pa popoln mrk svetosti in Znanja,
ki prihaja iz svetosti. Popoln mrk Znanja o Ljubezni do Gospoda. Kot komunizem
ni imel Ljubezni ne do Gospoda, ne do ljudi in narave, tako tudi današnja
izgubljena Cerkev ne najde jedrnega delca, iz katerega izvira vse, izvira Moč
Življenja. Vprašanje teološkemu filozofu:
KAKO boš spremenil
pogled?
Sveti Baraga je dejal.
''Samo eno je potrebno,'' a kaj, ko to 'eno' vsakdo po svoje vidi. Tudi Baraga
ni znal povedati, kaj je to 'eno'. Je pa povedal tisti indijski svetnik, in še
tisoči pred njim, in je povedala sveta Favstina Najsvetejša Kowalska:
Nauči se Ljubiti Gospoda, ki je Jezus Kristus!
To je to 'eno', in le kako boš spremenil zulehnerski
pogled, če ne boš pred tem Ljubil in začutil, kaj pomeni biti z Gospodom
Ljubljen??
Ah, ti teoretiki; kot da bi Dolanca, Kardelja, Drnovška in
Kučana spet poslušal …
Spoštovanež nadalje pravi nekako takole:
Čas predpisane vernosti je torej mimo. Cerkev nad ljudmi nima več
nobene oblasti, lahko jih samo še pridobiva. A kako? Dr. Zulehner ima zdravilno
rešitev. Pravi: ''Cerkev potrebuje kristjane,
ki se bodo zavestno odločili, da bodo del Jezusovega gibanja.''
Človek ob takih stavkih, ki so vendarle pisani v DANAŠNJEM
času, pomisli: Mar se sedaj odločajo NEZAVESTNO? Ali jih dandanes kdo na silo
sili k maši? Nadalje pravi:
Ti odločeni kristjani se bodo na krajevni ravni povezovali v 'žareča
jedra'.
To je pa res predavanje izpred 50-ih let pri nas: ''Drugarice i drugovi, trebamo imat nukleuse
herojskih socialističkih pojedinaca; svako selo i grad mora imat takve grupe socialističkih
heroja rada, koji če bit sijalice celom svetu! Trebali bi!''
A kako, iz kakšnega Gospodovega atoma, jedrca, semenčka,
pa bodo zrasla ta 'žareča jedra' Kristusovih svetniških vojščakov in mučenikov,
ki bodo Cerkveni hrbtenici spet dali trdno oporo, da ne postane jegulja?
KAKO, za Boga svetega?
Trebalo bih,
trebalo bih, moj galebe ….
Zanje bo značilno, da se bodo 'potapljali' v
Boga, izplavali pa pri ubogih, na družbenih obrobjih, kamor papež Frančišek
že danes pošilja Cerkev.
Torej: ti nukleusi, svetniški člani katakombičnih skupin,
bodo nenehno potopljeni v Boga, le če bo kdo klical na pomoč, bodo 'izranjali' iz tal ob takih revežih, in jim
pomagali. Kot Avalokiteshvara bodhisatva, budistična bodhisatva Usmiljenja, Kanon
po japonsko, katere sveto Ime pomeni: Tisti, ki sliši klice sveta. OK, vse to je res, najbrž in zagotovo bo res
tako, a niti besede ni podane o tem, KAKO pred tem pridobiti vse te reference, karizme in sposobnosti: potapljanja, izranjanja in Odreševanja?
KAKO, za Boga svetega?
Trebalo bih,
trebalo bih, moj galebe ….
Zulehner:
Krščanska 'žareča jedra' prihodnosti se bodo zbirala in napajala pri
evharistiji, od nje pa, osvobojena strahov (pred tujci in migranti), odhajala umivat noge.
Ja, takele govorijo presvitli … V tem stavku je nekaj
Resnice, kot tudi toliko motenj in zdrsov, da bi lahko napisali celo knjižico o
tem. Na kratko:
1. Govori o prihodnosti. Ali danes ni evharistije, torej zakaj
že danes ni 'žarečih jeder'?
2. Zakaj že danes evharistija očitno ne pomaga k osvoboditvi
od strahov?
3. Ali je 'umivanje nog' (= karitas) res glavno opravilo Jezusovega
osebnega učenca? Komu bodo noge umivali? Revežem na cesti? Kolikim na dan ti
umiješ noge, gospod plačani filozof?
Samo ta tretja točka vsebuje toliko posvetnih teoloških kontradiktornosti,
da bi jih tukaj težko pojasnili na kratko, so pa pojasnjena v vseh treh naših
pričujočih blogih. Komu je Jezus umil noge? Svojim učencem jih je umil, ti predani
služabniki pa so bili od Očeta poklicani in Jezusu dani: videli so Boga, služili so Bogu in Ljubili so
Boga. To torej niso bili navadni ljudje, ampak navadni ljudje, ki so
nepreklicno stopili na Pot. Torej so 'pustili vse, in šli za Njim'.
Kdor takim 'noge umiva', se v nebesa
zazira.
Gre se torej za ponovno patologijo današnje teologije, ki
Drugo in nedoumljeno Jezusovo
zapoved o ljubitvi sveta kakor ljubimo sami sebe, daje pred PRVO zapoved o ljubitvi Boga. In ker ne
znajo Ljubiti Boga, ker se je tega treba učiti od svetnikov, zdaj z
vsemi 'socialističnimi' poskusi in zablodami skušajo ljubiti svet.
Jezus je jasno povedal, naj
Ljubimo svoje bližnje. Pred tem pa je povedal, KDO so naši najbližji: to niso
oče in mati in žena in otroci in prijatelji in reveži, ampak tisti, ki Ljubijo
Boga s tem, da izpolnjujejo Njegovo Besedo. Natančno je definiral tudi, kdo so
'Njegovi mali': to so Njegovi osebni učenci, ki so hodili z Njim. Kako boš Ljubil svet in kar je od sveta, če
je rečeno, da kdor ljubi svet, v njem ni Očetove Ljubezni?
Svet se torej ne more Ljubiti, Ljubi se le Boga in
Njegove, do sveta pa moramo imeti požrtvovalno SOČUTJE. Sočutje je bratranec
Ljubezni.
Primarna naloga kristjana torej ni, da umiva
noge celemu svetu, ampak da umiva noge svetnikom in Gospodu, in s tem
postane svet tudi sam, potem pa z avtoriteto in zgledom in primerno Besedo
to sočutno nudi svetu, ki je ujet v iluzije Gospodove materialne energije.
Zulehner na koncu zariše podobo Nove Cerkve, s tem, da
citira svetega Izaijo (43,1):
Glejte, nekaj novega storim, zdaj klije,
mar ne vidite?
Le kaj je novega storil g. Zulehner?? Kot da bi patra Rupnika
poslušal. Le kaj je v tem jamranju novega? Seveda se bo vse to zgodilo, seveda
se bo, ampak KAKO se bo to zgodilo, pa ti teoretiki ne vedo. Niti besedice
namreč ne znajo povedati o Ljubezni do Kristusa in kako jo vzgojiti, kar je
eksaktna duhovna znanost, ampak se samo po čeladi praskajo, ko jih srbi lasišče.
Vse, kar je g. Zulehner napovedal, bo tako ali drugače res, a on ne ve, KAKO priti do tega
stanja. Takšni so kot tisti, ki gleda luno, in ve, da bo človek
enkrat na njej, a nima pojma kako bo z leseno lojtro na stari hruški prilezel tja gor.
To je ta tragika tega neživljenjskega duševnega pripovedništva,
ki bralcu ne daje ničesar, samo čas mu jemlje, pa četudi na wc-ju.
Zdajle pa bo ničvredni pisun jona posejal semenček prave Resnice,
ki bo rodil kot gorčični grm, in se tega grma ne bo moč več znebiti. Takole bo
rekel:
Kje ste duše, Božji osebni učenci,
ki ste se naučili znanosti Ljubezni do Boga, Ga srečali, in zdaj veste, kaj
govorite? VI ste seme Odrešenja, iz katerega bo Ogenj gorel in bo cvetje
kipelo. Bi rad kaj storil za Gospoda, ki je Jezus? Nauči se Besed in Življenja
o Ljubezni do Boga. Pri tem pa vedi, da te Ljubezni ni moč hliniti, kot se
lahko hlinita vera in teologija; da so prav zato površneži padli na izpitu.
A koga da išče dandanes
Gospod? Nikakor ne tistih, ki bi umivali umazane noge sveta, ampak tiste, ki znajo Živeti in govoriti in
argumentirati Besedo o Ljubezni z Gospodom. Biti duhovnik brez tega Znanja
je muka in dolgčas. Biti teolog brez tega Znanja je licemerje. Jemati plačo za duševno
pravljičarstvo je preprosto: tatvina. Kuharica ti vsak dan prinaša zastonjske
obroke na mizo, in se ti klanja, ti pa potem takele prazne besede govoričiš? Je
Gospod res TAKO POCENI??
In ne bojte se: pojdite KOMPLETNI v uk
in NE SKRBITE O NIČEMER, kajti kdor je res nor na Boga, Bog zanj poskrbi v vseh
ozirih. Kot smo prejšnjič objavili kitici iz 94. psalma, ki kaznujeta grdobo vodilnih
in njih navijačev, zdaj povemo prvi dve kitici iz 103. psalma, ki sta blagoslov
ZATE, ki boš Spregovoril Besedo Ljubezni:
Slávi, moja duša, GOSPODA,
Njegovo sveto Ime vse moje bitje.
Slávi, moja duša, GOSPODA,
ne pozabi nobenega Njegovega dejanja!
On odpušča vso tvojo krivdo,
ozdravlja vse tvoje bolezni,
iz jame rešuje tvoje življenje,
krona te z Dobroto in Usmiljenjem,
tvoja leta nasičuje z dobrinami;
kakor orlu se obnavlja tvoja mladost.
To je blagoslov vsem Vam, ki doumevate razliko med Drugo
in Prvo Jezusovo zapovedjo, in si želite o tem znati tudi povedati. Ta smet
jona je neuk, brez vseh šol, nima prijateljev v svetu in najbrž tudi v Cerkvi
ne - ima pa Prijatelje - pa zna nekaj povedati o tem. Kaj bo šele, ko boš TI spregovoril(a)! To je največ, kar lahko storiš na tem svetu
Zanj in za ljudi. Ne boj se zapustiti vse in se posvetiti pisanju in
govorjenju o Ljubezni z Gospodom. Kajti
On nikogar ne Ljubi bolj kot tiste, ki vedo Resnico in znajo govoriti o njej! Za
kaj takega ni treba biti šolan, le Ljubezen do Jezusa je treba imeti, ter dobro preštudirati Besedo o Ljubezni, Prvo zapoved. Potem ni več dvomov in iskanj, ni več zablod
in teorij, pusta vera pa postane veselje in Mir.
Kaj torej storiš? Tri možnosti imaš: si nebrižen kot
večina; si zakompliciran in neuk kot duhovni teoretiki; ali pa pustiš vse, in greš za Njim.
Aleluja! Budisti pravijo, da če želiš videti svetlečo
luno, ki sredi noči razsvetljuje svet, moraš gledati prst, ki kaže, kje je luna. Brez tega prsta je vse 'k'r
neki', samo v bežeče oblake napenjaš svoje slepe oči.
To je Kristusov Evangelij. Hvala Tebi za Živost!
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
To je pa razprlo bolečo rano naše ljube Cerkve, a je obenem prišlo tudi zdravilo. Moj pogled, mogoče se motim, pa je, da za uresničitev Prve Božje zapovedi naj človek najprej pokaže iskrenost in pripravljenost z daljšim umikom v tišino, v grob. Zanimivo, še današnja Božja beseda spregovori o umiku in na teh blogih je bilo veliko pisanega o tem:
OdgovoriIzbriši»Zjutraj, ko je bilo še zelo temno, je vstal in odšel ter se napotil na samoten kraj in je tam molil.« (Mr 1,35)
Druženja in mala občestva brez predhodnega »prerojenja v votlinici« pa bodo postala kaj? Še eno društvo, ki se bo končalo z ogledovanjem nasprotnega spola in iskanja še česa »prijetnega za dušo«, kar je le ugajanje čutom.
Spomnim se pred časom pripovedovanja dušnega pastirja, ki je kritično ponudil v razmislek stanovskim kolegom: »Koliko se v cerkvenih občestvih premoli za duhovne poklice, rezultata pa ni. Torej tukaj nekaj ne štima?!«
Semena se sejejo in začenjajo rasti, prihaja njih sad. Takšni bodo tudi tisti prerojeni, ki Duha razločevanja so poslušali.
Psalm 1, 1-3:
Blagor človeku,
ki ne hodi po nasvetu krivičnih,
ne stopa na pot grešnikov
in ne poseda v družbi porogljivcev,
temveč se veseli v GOSPODOVI postavi
in premišljuje Njegovo postavo podnevi in ponoči.
Tak je kakor drevo,
zasajeno ob vodnih strugah,
ki daje svoj sad ob svojem času
in njegovo listje ne ovene;
vse, kar dela, uspeva.
Hvaljen Jezus in Njegovi, ki se razcvetejo, Ljubezen neminljivo z Rešenikom Milim narodu obude. V priklonu pred Vami, lidija.
Prvi del:
OdgovoriIzbrišiŽe zjutraj sem napisal daljši komentar, pa je elektrike zmanjkalo za nekaj ur in tekst je šel 'v eter'. OK, Bog že ve, kaj dela. Še enkrat:
Ne mislim, da je kakšno rano Cerkvi razprlo, kajti Zdravnik ne razpira ran, jih pa čisti in ozdravlja.
Si pa lepo povezala Božjo Besedo o Jezusovem umiku v samoto, da je tam molil, ter dejstvo, da če tudi sami nimamo groba, kamor hodimo ležat mrtvi-pokopani za ta svet, potem smo krščeni prešuštniki. Kajti duhovniki govorijo, da naj bi bili Jezusu v vsem čimbolj podobni, a kdo od njih in vernih pa gre 'v grob', da se tam kot metulj iz gosenice preobrazi? Ni Jezus tega storil zato, da še nam pokaže Pot? Iti v grob enostavno pomeni, da spoznaš, da ta svet ni noben prijatelj, ampak je ŠAKAL. PRIJATELJ pa je Nebeški svet, ki je med nami, a le za tiste, ki so na njega 'vibraciji'.
In resnico poveš: v teh krompirjevih katakombah bo tudi greh z njimi, in ogledovali se bodo, kajti to je najprvejši človekov nagon. Torej bodo le lutrovci, ena od mnogih sort. To so problemi, zato je težko verjeti v neke svetniške skupinice. Bodo skupinice, a bo matr in muka z njimi. To je Božja Beseda. Razen.
Razen če bodo v stiku s svetniško osebo, prerokom nove sorte, ki mu bodo pri srcu in on njim, in potem bodo njih duše Odreševane, tako preprosto, kot zrela hruška pade z drevesa ali se dim dvigne v nebo.
Samo po sebi, kot dotični intelektualec predvideva, samo po nekem nevidnem Duhu, pa NE BO NIČ. Kajti takoj za nagonom ogledovanja je drugi človekov nagon, da se dela za nekoga, kar on to sploh ni. Gledam versko oddajo in kako nuno, ki govori besede svete Favstine, njena duša pa je enaka tisti od branjevk na placu. Kako je ona prijateljica z Jezusom, kako je ona vedno potopljena Vanj, kako je vedno na varnem z Njim, bla-bla; a če bi ji haljo slekli in normalno obleko obesili, in jo odpeljali na kak velemestni štacjon, bi se sesula v prah in grozo. Ne bi več našla Prijatelje v svoji malhi, in brskala bi za kakim psalmom, ki poje o tem, da jo je Gospod zapustil.
Kdor pa je Božji, je obraten: bolj ko ga svet zapušča in zanemarja, MOČNEJŠI JE, ker mu Gospod daje strahovito silo. Ker je nenehno v grobu, ga ne more nič ugonobiti, niti sama smrt. Pravljičarje pa taki stresi popolnoma pretresejo, vrtijo se sem in tja, in ne vedo več, kje imajo glavo, kje rit, kje molek in kje brevir.
Drugi del:
OdgovoriIzbrišiA da je rekel duhovnik, da se ogromno premoli za duh. poklice? Očitno ne molijo prav. Poglejmo: če bi vzeli 100 pohodnikov v Dražgoše, in jih prisilili, naj za ceno življenja molijo za poklice, bi jih ti veliiiiiiiiko izmolili. Ker bi molili na koruznih zrnih ali suhem fižolu, samo da bi bili čimprej spuščeni. In če so želje in namere nevernih tako delotvorne, zakaj naše molitve nič ne prinašajo? Ker je naše krščanstvo ena smetanasta torta, na katero se je nekdo nehote usedel. V tem je problem. Se postiš, krvaviš, umiraš za svojo molitev? Ste pozabili na tisto mam'co, o kateri sem pisal, ki se je vse sobote postila za duhovne poklice in dajala za maše in misijone? Ste pozabili, koliko poklicev je samo ona izmolila? In pokopali so jo njeni potomci - duhovniki. Ona je bila sveta Lidija.
Pojdite k tistim sladkobesednim nunam in patrom, ki na TV govorijo, kakšni kolegi so z Gospodom, pa naj oni izmolijo kak poklic. In resnično, resnično povem vam: kdor je lažen, ne izmoli NIČ, kdor pa je resničen, Gospod VEDNO izpolni njegove prošnje.
Prvi psalm pa bi se moral naučiti na pamet vsak otrok in veren starš. A kaj ko se teologija s tem ne strinja: pater Marko Rupnik je pripovedoval, da je nespametno otroke že pri verouku učiti Božjih zapovedi, dovolj je, da se samo predamo Gospodu. Kakšni nasveti pa so to?? Kako se boš predal Gospodu, če se ne držiš Zapovedi?? Aaaa? Ali jih ni Jezus dajal za temelj? : "Drži se vseh zapovedi, potem pa pridi, in hodi z Menoj in Mi služi z Ljubeznijo." Če pa je 10 zapovedi nepriporočljivo otrokom v glave vbijati, jim je prvi psalm še toliko manj: in resnično vam je povedano: v vaših kevdrih bodo samo krompir in zeljne glave. In 'izranjali' bodo le v želodce preskrbljenih.
Zato je zgleda potreben nov rod, nova veja krščanstva, in šele mladike iz te nove veje bodo v Življenje precepile te stare sorte, olesenele in gluhe.
Sveta Favstina, prosim te, prosi za nas.
Pa Bog s teboj lidija, ostani kar si, ker je Gospod vesel:
Slávi, tvoja duša, GOSPODA,
Njegovo sveto Ime vse tvoje bitje!
Slávi, tvoja duša, GOSPODA,
ne pozabi nobenega Njegovega dejanja!
On odpušča vso tvojo krivdo lidija,
ozdravlja vse tvoje bolezni,
iz jame rešuje tvoje življenje,
krona te z Dobroto in Usmiljenjem,
tvoja leta nasičuje z dobrinami;
kakor orlu se obnavlja tvoja mladost
in tvoje najbližje varuje.
Amen.